Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri
|
[ Pune o întrebare ]
Categoria: Principal -> Impozite si Taxe -> Impozite si Taxe
Răspunsuri
|
Intrebarea nr. 4438 din data: 26-10-2006 pusa de erzsi_dd@yahoo.com : · Avem casa retrocedatacare este monument istoric si inchiriata total cu Contract de Inchiriere inregistrat la MFP de fosti locatari(cu termen de 5 ani obligatoriu).Intrebarea mea este:-am reducere sau scutire la plata imozitelor in situatiile de fata?Daca da va rog persoana de contact si camera la care trebuie sa ma adresez.
|
Raspuns din data de 24-11-2006 : Conform art. 250 alin. 1) pct.2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, nu se datoreaza impozit pe cladirile care, potrivit legislatiei in vigoare, sunt considerate monumente istorice, de arhitectura sau arheologie, muzee ori case memoriale, cu exceptia incintelor care sunt folosite pentru activitati economice.
Pentru a beneficia de aceasta scutire trebuie sa depuneti la sediul Directiei Venituri din Arad, Bd. Revolutiei nr. 97, camera 5 bis, o cerere in acest sens, insotita de:
- o adeverinta eliberata de catre Directia Judeteana pentru Cultura, Culte si Patrimoniul Cultural National Arad prin care confirma faptul ca imobilul este inscris in lista monumentelor istorice, conform legislatiei in vigoare;
- declaratie pe proprie raspundere ca in imobil nu sunt incinte folosite pentru activitati economice.
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 4438 din data: 24-10-2006 pusa de fam_tomescu@yahoo.com : · Ce impozit datorez pentru un teren de un ha (zona Gradiste-Sanevit) intabulat in 2006 ca teren agricol arabil ?Terenul a fost dobandit prin titlu de proprietate in 1994 ca teren extravilan arabil .Cu ocazia intabulari am primit de la serviciu cadastru si agricultura instintarea ca terenul a fost trecut in intravilan arabil conform HCLM Arad nr:89/01.04.1998 .Pana in prezent nu am platit nici un impozit pe acest teren.Rog raspunsul pe adresa de e-mail .Cu multumiri Tomescu
|
Raspuns din data de 24-11-2006 : Incepand cu 01.01.1999, conform art. 13 si 14 din Legea nr. 27/1994, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se datoreaza impozit pentru terenurile neocupate de constructii, aflate in intravilanul localitatilor. Impozitul se stabileste anual, in suma fixa/mp, diferentiat pe zone.
In cazul in care terenul este situat in zona D a municipiului, pentru perioada 01.01.1999-31.12.2002, se datoreaza impozit la bugetul local doar pentru o suprafata de 1000 mp din totalul de 10.000 mp.
Incepand cu data de 01.01.2003, data intrarii in vigoare a O.G. nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se datoreaza impozit pe teren pentru intreaga suprafata de teren neocupat de constructii, indiferent de zona. In cazul in care terenul situat in intravilanul localitatii este inregistrat in registrul agricol la alta categorie de folosinta decat cea de terenuri cu constructii, la stabilirea impozitului pe teren se va avea in vedere categoaria de folosinta (arabil, pasuni, fanete, etc).
Dispozitiile O.G. nr. 36/2002 cu privire la modul de stabilire a impozitului pe terenul situat in intravilanul localitatilor s-au pastrat si in Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, lege care a intrat in vigoare cu incepere de la data de 01.01.2004.
Pentru a putea fi stabilit impozitul, organul fiscal trebuie sa cunoasca cu certitudine zona in care se afla situat terenul, data la care a fost inregistrat in registrul agricol si categoria de folosinta a acestuia.
Prin urmare, contribuabilul trebuie sa se prezinte la Directia Venituri din Arad, B-dul Revolutiei nr. 97, cu documentele din care sa rezulte informatiile necesare in vederea stabilirii impozitului, astfel cum au fost mentionate mai sus.
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 4438 din data: 18-10-2006 pusa de contabil76@yahoo.com : · As dori sa stiu unde se plateste taxa pt. eliberarea cartii de identitate.Va multumesc. Geta
|
Raspuns din data de 19-10-2006 : taxa pentru eliberarea cartii de identitate se achita la caseria Directiei Fiscale din incinta tribunalului la parter.
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 4438 din data: 10-10-2006 pusa de : · Buna ziua, as dori sa intreb de ce este necesar ca o societate comerciala care detine mai multe autoturisme si cladiri este obligata sa achite \"toate impozitele si taxele\" inclusiv pe luna octombrie pentru a radia doua masini? mentionez faptul ca toate impozitele si taxele pe care societatea le datoreaza sunt achitate inclusiv pentru luna spetembrie. Termenul scadent pentru impozitul auto si impozitul pe cladiri trimestrul IV este 15 noiembrie.... sau nu....?!? Va multumesc.
|
Raspuns din data de 06-11-2006 : Atât în cazul persoanelor fizice, cât și în cazul persoanelor juridice, art.109 alin(3)și alin (5) Cod procedură fiscală, republicat, cu modificările și completările ulterioare dispune: "(3)În certificatul de atestare fiscală se menționează creanțelefiscale exigibile, cu termene de plată expirate până la data de întâi a lunii următoare emiterii acestuia.
............................
(5)Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor și a mijloacelor de transport, contribuabilii trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligațiilor fiscale locale datorate autorității administrației publice locale pe a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează. Actele prin care se înstrăinează clădiri, terenuri, respectiv mijloace de transport, cu încălcarea prevederilor prezentului alineat, sunt nule de drept. ..."
Totodată, potrivit pct.116 alin1 din Titlul IX a H.G.nr.44/2003 privind aprobareaNormelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, "la nstrăinarea unui mijloc de transport, proprietarul acestuia, potrivit art.3 din HG 610/1992 privind cartea de identitate a vehiculului, va transmite dobânditorului cartea de identitate a vehiculului, precum și certificatul fiscal prin care se atestă că are achitată taxa aferentă, până la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a realizat transferul dreptului de proprietate, ca anexă la contractul de vânzare-cumpărare".
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 4438 din data: 10-08-2006 pusa de narcisap@rdslink.ro : · Dupa cate zile de la depunerea cererii pt plata impozitelor si taxelor locale in sistem electronic suntem inregistrati cu parola si putem accesa datele.VA MULTUMESC.
|
Raspuns din data de 11-08-2006 : In mod normal, dupa 3 zile.
|
Sus
|
|
|
|